Gylys Arunas uzvara arī 2. posmā
3. jūnijs, 2020 pl. 23:16
Vasaras kausa otrais posms, kurš risinājās gleznainajos un fantastiski ātrajos Kurzemes apkārtnes ceļos, pulcēja vēl neredzētu dalībnieku sastāvu - kopā uz starta izgāja 48 braucēji no Baltijas valstīm, plaši pārstāvēti bija mūsu dienvidu kaimiņi lietuvieši, kuri ieradās 11 ekipāžu sastāva, savukārt igauņi 5. Visi dalībnieku bija ieradušies baudīt lielisku ralliju ar skaistiem, ātriem un viltīgiem ātrumposmiem. Pirms starta gan diemžēl arī kāda sāpīga ziņa skatītājiem, kā arī pašiem braucējiem - Nikolays Gryazins šajā nogalē tika izsaukts uz Hyundai rūpnīcas testiem, kas viņam liedza ņemt dalību šajā vasaras kausa posmā.
Rallijs iesākās ar īsu ātrumposmu skatītājiem, kuros kā jau zinām var vairāk zaudēt nekā iegūt. Pirmajā dopā iztiekam bez lieliem pārsteigumiem pilnpiedziņas klasē, kurā vairāk kā desmit ekipāžas spēj sabraukt vien trīs sekundēs, kas vien liecina par sīvo konkurenci un kaujiniecisko noskaņojumu braucēju starpā, tomēr kā patīkams pārsteigums īsajā ātrumposmā jāizceļ Elmārs Tikums, kurš braucot ar pakaļ piedziņas Opel Manta, spēj uzrādīt piekto ātrāko laiku absolūti, zaudējot mazāk kā divas sekundes igaunim Mario Jalak, kurš bija ātrākais šajā ātrumposmā. Pats Elmārs gan pēc dopa pasmaidīja un noteica, ka starts izdevās labs, nez vai tik rožaini ies arī rallija turpinājumā. Arī priekšpiedziņas klasē rallija starts neiztika bez pārsteigumiem, Mārtiņš Jaunzems spēja uzrādīt teju piecas sekundes ātrāku laiku šajā īsajā ātrumposmā kā tuvākie konkurenti! Patīkams handikaps pēc tik īsa ātrumposma. Diemžēl neveiksmīgi rallijs iesākās diviem pakaļpiedziņas dalībniekiem - Artūram Igaveņam un Kristeram Cimdiņam - ja Artūrs pamanījās sagriezties, tad diemžēl Kristera Opel Ascona spēkratu jau pašā rallija startā skar tehniskas problēmas, un pēc Kristera sejas izteiksmes varam noprast, ka to nebūs tik viegli atrisināt.
Otrais ātrumposms jau mūs ved caur ātrajiem Kurzemes mežiem - dops, kurš prasa augstu koncentrēšanos no jebkura braucēja savu viltīgo un ātro līkumu dēļ. Pirmais nopietnais ātrumposms un čempionāta līderis Arunas Gylas liek par sevi manīt konkurentiem - ātrākais laiks ,par teju divām sekundēm pārspējot Rihardu Maspānu, Ralfu Igaveņu un Raivo Dabiņu, tomēr lietuvietis sajūsmu vēl neizpauž un atdzīst, ka savas 2-3 sekundes esot pazaudējis garās sānslīdēs. Citi pilnpiedziņas braucēji atdzīst, ka lieki nav riskējuši, jo pierakstos ātrumposms esot licies gana viltīgs, tikmēr pirmā dopa uzvarētājs Mario Jalak piedzīvoja bīstamu sagriešanos kā arī kūleņus - finišā viņš ir pārsteigts, ka vispār šeit ir nonācis. Aizmugures piedziņas braucēji otrajā ātrumposmā uzrādīja gana ciešus rezultātus, tomēr ātrākais starp visiem bija Viesturs Priede, kurš nenoliedza, ka ir bijuši karsti momenti, kas iespējams ļāvuši uzrādīt tik labu laiku, tomēr varēja beigties daudz bēdīgāk. Pirmā ātrumposma pārsteiguma autors Elmārs Tikums atdzīst, ka regulējumu izvēle priekš tik ātra dopa nav tā pati labāka, tomēr viņš turpinās cīnīties. Priekšpiedziņas klasē ātrāko laiku uzrādīja veterāns Toms Ķinēns, kurš brauc ar Citroen C2 auto, tomēr turpat aizmugurē Mārtiņš Jaunzems, kurš turpina rādīt fantastisku sniegumu ar netik jauno Renault Clio 16S automobīli, arī pats Mārtiņš ir gana priecīgs par savu sniegumu pagaidām un nedaudz iekrāto pārsvaru rallija kopvērtējumā jau pašā rallija sākumā.
Pēc gana ātrā un skatāmā otrā ātrumposma, arī sekojošais trešais savā būtība bija ļoti līdzīgs, tomēr šajā ātrumposmā pilotu meistarība var būt vēl būtiskāka, jo vairāku bremzēšanas punkti un līkumu izejas ir nepārredzami, kas ne vienai vien ekipāžai var sagādāt galvas sāpes - tā viens no pirmajiem, kas pieļāva kļūdu bija pavasara kausa čempions Rihards Maspāns, kurš ar Evo X ātrā labā līkuma iekšmalā aizķēra koku, ar ko rallijs bija beidzies. Ātrāko laiku, par nedaudz vairāk kā sekundi atkal uzrādīja Arunas Gylas, pārspēj citu mūsu kaimiņu Mario Jalak. Jāatdzīst latviešiem Kurzemes ceļos tik labi nesokas, jo četrus ātrākos laikus uzrādīja citi Baltijas braucēji, kamēr kā ātrākais no latviešiem bija Ralfs Igaveņš un arī kopvērtējumā pēc aizvadītiem trim ātrumposmiem Ralfs ir ātrākais no latviešiem, zaudējot rallija līderim 7 sekundes, bet par nepilnām divām sekundēm esot priekšā pašmāju raķetei, jeb Raivo Dabiņam. Fantastisku laiku šajā ātrumposmā izdevās uzrādīt Tomam Ķinēnam, kurš zaudēja līderim vien 14 sekundes, bet kas daudz svarīgāk, savu tuvāko priekšpiedziņas konkurentu dopā apsteidza par iespaidīgāk 15 (!) sekundēm, kas lieki piebilst, ļāva viņam izvirzīties arī vadībā kopvērtējumā. Toms gan piebilda, ka riepas šis auto plēšot nepajokam, bet varbūt tas ir skatāmais Toma braukšanas stils? :) Aizmugures piedziņas klasē palēnām laiku sākt atgūt Artūrs Igaveņš, uzrādot ātrāko laiku, tomēr laiki ir gana cieši, ātrākajām trim ekipāžām iebraucot vien piecās sekundēs, kas ļauj vērot fantastisku cīņu arī rallija kopvērtējumā, kur vadību ir pārņēmis Viesturs Priede, tomēr Matīss Lūkins ir turpat aizmugurē.
Pirms ceturtā ātrumpsoma ekipāžas devās uz servisa parku, lai savestu kārtībā automāšinas pirms rallija ātrākā ātrumposma, kur ātrākās ekipāžas vidējais ātrums bija 137.5 km/h !! Un protams, ja runa ir par šādu ātrumu uz grants ceļiem, ātrākais bija neviens cits kā latviešu raķete Raivo Dabiņš, tiesa, apsteidzot Arunas Gylas par mazāk kā sekundi. Labu ātrumu turpina demostrēt Ralfs Igaveņš, uzrādot trešo laiku dopā, kas ļauj saglabāt arī trešo vietu absolūti, turoties no līdera vienas kļūdas attālumā. Tikmēr kļūdas šajā ātrumposmā pieļāva ātrie igauņu kaimiņi, kas lika viņiem noslīdēt uz leju arī kopvērtējumā. Ļoti atdzīstamu sniegumu visa rallija laikā turpina demonstrēt Klaudas Bučinskas ar savu veco Subaru Impreza 555, kurš šajā dopā ir piektais ātrākais un arī kopvērtējumā ir ļoti augstajā sestajā vietā stājoties pretī gana jaunākiem automobīļiem. Aizmugures piedziņas klasē atkal ļoti ātri ir Matīss Lūkins ar Artūru Igaveņu, pirmajam braucot ar Opel Manta, otram ar Opel Ascona. Abi ļoti priecīgi par savu sniegumu šajā ātrumposmā, bet kamēr Artūram tas ir ceļš atpakaļ uz pjedestālu, tikmēr Matīsam tā ir attālināšanās no konkurentiem - viņš ir klases līderis un ir iekrājis jau nelielu pārsvaru pār Viesturu Priedi - 5 sekundes, Viesturs gan atdzina, ka nav pārsteigts par pazaudēto laiku, esot pabijis ārpus trases un izvairījies no biedējošiem akmeņiem. 2WD klasē bez pārsteigumiem - atkal ātrākais Toms, lai gan nedaudz arī esot pabijis ārpus trases, kas gan laiku traki neesot sabojājis, kamēr otrs ātrākais Mārtiņš Jaunzems ar savu veco Clio! Kopvērtējumā Toms Ķinēns ir iekrājis teju 15 sekunžu pārsvaru pār Mārtiņu, kas nu jau šķiet ļoti respektabls, redzot Toma ātrumu trasē, kamēr trešais, no Mārtiņa atpaliekot 12sekundes ir Kristaps Pucens ar Ford Fiesta.
Piektais ātrumposms bija viens no šī rallija lēnākajiem un tehniskākajiem ātrumposmiem, bet neskatoties uz to, atkal Raivo bija tas, kurš diktēja tempu! Viņš bija ātrākais, un spēja no Arunas paņemt četras sekundes, kas ļauj mums ar lieli interesi raudzīties pēdējā ātrumposma virzienā, jo atstarpe kopvērtējumā palikusi vien 4.5 sekundes, kuras noteikti Raivo vēlēsies dzēst. Ātri šajā tehniskajā dopā bija rallija vecmeistari - Rihards Maspāns un Mareks Andrejevs, kuri Raivo zaudēja piecas sekundes. Jāpiemin, ka Mareks ir viens no retajiem braucējiem, kurš ir izvēlējies par labu Subaru R4 spēkratam, nevis Evo. Iepriekš lielisko ralliju aizvadījušais Ralfs Igaveņš šajā dopā pazaudēja 14 sekundes - pēc ātrumposma atdzīstot, ka stenogrammas pieraksti nav bijuši tādi, kā tiem vajadzētu būt, kas liek viņam noslīdēt uz ceturto vietu kopvērtējumā, palaižot garām Gabriel Simson - vienu no ātrākajiem pavasara kausa braucējiem. Priekšpiedziņa un atkal tie paši varoņi - ātrākais Toms, otrais Mārtiņš, tomēr trešo vietu kopvērtējumā pārņem Uldis Vizulis ar Open Adam, kurš zaudēja ātrumposmā Tomam vien trīs sekundes, kas ļauj Uldim arī kopvērtējumā apsteigt Kristapu Pucenu un pacelties uz trešo vietu, tiesa, atstarpe vien 2 sekundes starp viņiem - noteikti arī šeit gaidāma spraiga cīņa par tik ļoti vēlamo bronzas godalgu! Aizmugures piedziņa! Šeit vīri mūs tur spriedzē nepārtraukti! Lielisks dops padevās kā Viesturam, tā arī Elmāram - ja jau likās, ka Matīss ir iekrājis nedaudz respektablo 5 sekunžu pārsvaru, tad nedaudz atlaist gāzes pedālis, un pirms noslēdzošā ātrumposma Viesturs viņam elpo pakausī! Mazāk kā viena sekunde viņus škir, kā arī Elmārs ir tikai 6 sekundes no līdera. Fantastiska cīņa! Artūram iespējams izlieto ūdens vairs sasmelt neizdosies - 3.5 sekundes līdz Elmāram un attiecīgi 10 līdz līderiem, bet viņa ātrums noteikti ir Top3 cienīgs!
Rallija noslēdzošais dops un visi ar nepacietību gaida trasē cīņas visās mūsu ieskaitēs! Kā pirmie protams 4WD braucēji. Arunas trasē bija pirmais un arī sasniedza finišu pirmais, tagad atlika gaidīt. Raivo pirmajā splitā izdodas atgūt sekundi, pēc otrā atgūtas jau četras, kas nozīmē, ka pirms pēdējā sektora Raivo ir vien aptuveni pussekundes attālumā no uzvaras! Gaidām finišā, gaidām un nesagaidām. Finišā ierodas Ralfs Igaveņš - protams apsveicam Ralfu ar finišu un izcīnītu trešo vietu, tomēr uzreiz vaicājam, kur tad palika Raivo, vai viņš viņu ir redzējis? Ralfs ir priecīgs par savu sniegumu, un pasakās konkurentiem par cīņu, tomēr pauž nožēlu, ka redzēja Raivo Evolūciju novākotu pēc neliela tramplīna, kam esot sekojis vēl viens, kurš iespējams neesot bijis Raivo pierakstos, jo automašīna atradās ārmalā ar pamatīgu apskādētu auto priekšpusi un pāris nolauztiem kokiem. Pēc rallija saņemot Raivo komentāru un onboard video redzam, ka tieši tā arī ir noticis, diemžēl, iespējams nelielais risks, šoreiz noveda pie letāla iznākuma vien aptuveni kilometru pirms rallija finiša. Un tā - rallijā savu otro uzvaru sezonā svin lietuvietis Arunas Gylas, otrais, zaudējot 24 sekundes, Gabriel Simson, bet trešais jau pieminētais Ralfs! Augsto piekto vietu absolūti izcīnīja Lauris Ermansons, braucot ar savu gana pieredzējušo Ford Escort RS Coswort automobīli - Lauris gan atdzina, ka gribētos pacīnīties ar Top3 puišiem, kas nozīmē, ka fordiņam vēl ir kāda rezerve, kuru noteikti arī visi skatītāji ļoti gribētu redzēt!
Priekšpiedziņas klasē savu stabilo sniegumu pretī uzvarai arī šajā dopā turpināja demonstrēt Toms Ķinēns, izcīnot pirmo uzvaru sezonā, kamēr otrajā vietā ierindojās pirmā posma uzvarētājs Mārtiņš Jaunzems, līdz ar to abi braucēji ir ar vienādu punktu daudzumu kopvērtējumā, apmainoties ar vietām šajā posmā. Toms pēc finiša noteica, ka ļoti apmierināts ar savu sniegumu un arī savu automobīli Citroen C2, kurš esot darbojies nevainojami, tikmēr Mārtiņš atdzina, ka pēdējā dopā esot ieslēgusies iekšējā bremze, jo neesot gribējies vairs riskēt. Pirms ātrumposma starta šajā klasē gaidījām cīņu par trešo vietu starp Uldi un Kristapu, tomēr cīņa izpalika, jo Kristaps noslēdzošajā rallija sekcijā pieļāva kļūdu atduroties, kokos, tomēr veiksmīgā kārtā viņam izdevās saglabāt ceturto pozīciju un iegūt vērtīgus punktus čempionāta kopvērtējumā. Uldis pēc izcīnītas trešās vietas, ir priecīgs, ka beidzot izdevies sasniegt finišu bez avārijas, kas jau esot mazā uzvara!
Pakaļpiedziņa un spriedze - šīs lietas šajā rallijā un arī sezonā ir bijušas ļoti cieši saistītas! Pirms pēdējā ātrumposma starp līderiem mazāk kā sekunde, tomēr viņi nav ātrākie noslēdzošajā ātrumposmā! Ātrāko laiku uzrāda pirmā posma uzvarētājs Elmārs Tikums un atdzīst, ka ir gandarīts par sīvo konkurence šajā grupā. Tomēr ar to Elmāram nebija gana, lai pakāptos augstāk par trešo vietu šī rallija kopvērtējumā. Pabijis vairākos grāvjos, uzlecot šķībi vienā no neskaitāmajiem šī dopa tramplīniem, uzvaru pēdējā dopā izrauj Viesturs Priede! Pats Viesturs pēc visiem šiem uzskaitītajiem piedzīvojumiem ir patīkami pārsteigts, ka ir izdevies izcīnīt uzvaru rallijā, liekot ar otro vietu samierināties Matīsam Lūkinam, kurš atdzīst, ka moments otrajā dopā, esot atstājis savas pēdējās uz braukšanu sekojošajos ātrumposmos. Ceturtajā vietā ierindojās Artūrs, kuram tomēr visu ūdeni sasmelt neizdevās, bet arī viņš ir priecīgs par sīvo konkurenci un patīkamo stresu dodoties katrā nākamajā ātrumposmā.
Tas arī viss šī gada vasaras kausa 2.posma apskatā! Patiesi aizraujošs rallijs, kas liec cerēt uz vēl aizraujošāku sezonas turpinājumu. Uz drīzu tikšanos jau nākamajā posmā, kurš risināsies uz Biķernieku asfalta seguma!