1. posmā uzvar lietuvietis Gylys Arunas
13. maijs, 2020 pl. 10:39
Sveiciens visiem virtuālā rallija braucējiem un faniem! Lai arī šībrīža laikapstākļi Latvijā un dažviet citur pasaulē liecina par ko citu, Richard Burns Rally pasaulē ir sākusies vasara, par ko ir parūpējušies Vasaras Kausa izcīņas organizatori. Kausa izcīņa norisināsies četros posmos, kas kalendārā izkārtoti ik pēc divām nedēļām un ir paredzēts, lai virtuālie sportisti labāk sagatavotos Latvijas Virtuālā Rallija kausam, kas sāksies vasaras vidū, nedēļu pēc īstā Minirallija “Cēsis – Rauna 2020”. Vasaras kauss notiek sadarbībā ar Minirallija “Cēsis – Rauna 2020” organizatoriem Millers motorsport, ASRT un D-Factory, kas sagatavojuši dažādas balvas ātrākajiem braucējiem.
Dalībnieki Vasaras kausā sacenšas 3 ieskaites grupās, kas faktiski sadalītas pēc automašīnas piedziņas veidiem – (FWD (praktiski visas priekšpiedziņas automašīnas), RWD (lielākā daļa no spēlē pieejamajām aizmugures piedziņas automašīnām) un AWD (lielākā daļa no spēlē pieejamajām pilnpiedziņas automašīnām, izņemot Pasaules līmeņa tehniku – WRC un R5 klašu automašīnas).Dažas dienas pirms īstā turnīra sākšanās, organizatori bija sagatavojuši dalībniekiem “Shakedown”, jeb treniņa ātrumposmu, ko bija atļauts veikt trīs reizes. Jau pēc pirmā finiša, dalībnieki uzsvēra ātrumposma nelīdzeno segumu, kas sastāv no daudz bedrēm, neredzamiem uzkalniem, augstām malām un dziļiem grāvjiem. Sarunā ar organizatoriem gan atklājies, ka šī ātrumposma izvēle nav bijusi nejauša, jo arī posmā izvēle kritusi uz samērā nelīdzeniem ātrumposmiem. No trīs reizēm visātrāk treniņātrumposmu veica igaunis SIMSON Gabriel, aiz sevis atstājot MASPANU Rihardu un DABIŅU Raivo, kas gan visi iebraukuši pusotrā sekundē.
Tad nu laiks ķerties klāt arī pašam posmam.
Organizatori Vasaras kausu bija izvēlējušies sākt ar sešiem tehniski sarežģītiem ātrumposmiem – gan šauriem mežiem, gan izcirtumiem, gan zālē paslēptiem akmeņiem un gaisā metošām bedrēm. Pirmos trīs ātrumposmus dalībniekiem bija jāveic vienā virzienā, bet pēc tam apgriežoties un pretējā secībā, un pretējā virzienā braucot atpakaļ. Par to, ka rallijs bijis gana sarežģīts liecina arī izstājušos braucēju saraksts – 17 braucēji.SS1 – Jau no pirmā ātrumposma absolūtajā TOP 3 valdīja visi kaimiņvalstu labākie braucēji, visi braucot AWD klasē. Ātrākais – “Shakedown” uzvarētājs SIMSON Gabriel, otrais – lietuvietis GYLYS Arunas, trešais – īstā ERČ braucējs Nikolay Gryazin. Kā vēlāk izrādīsies, tieši šis trijnieks arī savā starpā sadalīs posma medaļas. FWD klasē ātrākais – VIZULIS Uldis ar Opel Adam R2 auto, otrais – PUCENS Kristaps ar R2 Fiestu, trešais – JAUNZEMS Martins ar Renault Clio A grupas, priekšpiedziņas auto. RWD klasē – PRIEDE Viesturs, kurš līdz pat pēdējam ātrumposmam rādīja fantastiski ātru sniegumu. Līdzīgi kā lielākā daļa RWD klases braucēju, Viesturs bija izvēlējies Opel Ascona 400 automašīnu. Otrais – TIKUMS Elmārs, trešais – CIMDIŅŠ Kristers, tikai par 0.03 sekundēm apsteidzot IGAVEŅU Arturu. Jūtams, ka arī tieši šī četrinieka – Viestura, Artūra, Kristera un Elmāra cīņa būs ļoti interesanta rallija gaitā.
Organizatori Vasaras kausu bija izvēlējušies sākt ar sešiem tehniski sarežģītiem ātrumposmiem – gan šauriem mežiem, gan izcirtumiem, gan zālē paslēptiem akmeņiem un gaisā metošām bedrēm. Pirmos trīs ātrumposmus dalībniekiem bija jāveic vienā virzienā, bet pēc tam apgriežoties un pretējā secībā, un pretējā virzienā braucot atpakaļ. Par to, ka rallijs bijis gana sarežģīts liecina arī izstājušos braucēju saraksts – 17 braucēji.SS1 – Jau no pirmā ātrumposma absolūtajā TOP 3 valdīja visi kaimiņvalstu labākie braucēji, visi braucot AWD klasē. Ātrākais – “Shakedown” uzvarētājs SIMSON Gabriel, otrais – lietuvietis GYLYS Arunas, trešais – īstā ERČ braucējs Nikolay Gryazin. Kā vēlāk izrādīsies, tieši šis trijnieks arī savā starpā sadalīs posma medaļas. FWD klasē ātrākais – VIZULIS Uldis ar Opel Adam R2 auto, otrais – PUCENS Kristaps ar R2 Fiestu, trešais – JAUNZEMS Martins ar Renault Clio A grupas, priekšpiedziņas auto. RWD klasē – PRIEDE Viesturs, kurš līdz pat pēdējam ātrumposmam rādīja fantastiski ātru sniegumu. Līdzīgi kā lielākā daļa RWD klases braucēju, Viesturs bija izvēlējies Opel Ascona 400 automašīnu. Otrais – TIKUMS Elmārs, trešais – CIMDIŅŠ Kristers, tikai par 0.03 sekundēm apsteidzot IGAVEŅU Arturu. Jūtams, ka arī tieši šī četrinieka – Viestura, Artūra, Kristera un Elmāra cīņa būs ļoti interesanta rallija gaitā.
SS2 – Latviešu braucēji bija nolēmuši nepadoties bez cīņas. AWD klasē ātrākais MASPĀNS Rihards, otrais, atpaliekot tikai vienu sekundes desmitdaļu - DABIŅŠ Raivo, tādējādi iespraucoties kopvērtējuma trijniekā, bet trešais atkal – Nikolay Gryazin. FWD klasē ātrākais – JAUNZEMS Martins, apsteidzot VIZULI Uldi un trešajā vietā atstājot ĶINĒNU Tomu. JAUNZEMS pēc finiša atzīst, ka ātrumposms ir paticis. RWD – pirmais pēc vairākiem piedzīvojumiem ātrumposmā – PRIEDE Viesturs, otrais – CIMDIŅŠ Kristers, par 0.05 sekundēm apsteidzot TIKUMU Elmāru, kurš braucis “priekš skatītājiem”.
SS3 – AWD klasē lielisku ātrumu turpina rādīt DABIŅŠ Raivo, kas jau rallija sākumā atzina, ka treniņu pirms šī kausa nav bijis. Otrais igaunis JALAK Mario, trešais – GYLYS Arunas, kuram ātrumposma sākumā esot noslāpusi mašīna. FWD klasē ātrākais JAUNZEMS Martins, kurš tādējādi arī pārņem vadību klasē. Otrais ANSANCS Emils, trešais PUCENS Kristaps. VIZULIM Uldim neliela avārija, zaudētas vērtīgas sekundes, bet saviem spēkiem izdevies tik līdz servisa parkam. RWD klase – PRIEDE Viesturs atstāj aiz sevis visus. Tajā skaitā CIMDIŅU Kristeru un IGAVEŅU Artūru, turpinot stabili palielināt savu kopvērtējuma pārsvaru.
SS4 – AWD klasē atkal ātrākais ir Raivo, tādējādi pārņemot sacensību kopvērtējuma vadību. Otrais – JALAK Mario un trešais GYLYS Arunas, kurš piedzīvojis nelielu avāriju, taču spēj saglabāt kopvērtējuma otro vietu. FWD klasē ĶINĒNS Toms parāda, ka rallijs un cīņa nav beigusies, paņemot uzvaru. Divarpus sekundes vēlāk finišā JAUNZEMS Martins, par 0.15 sekundēm apsteidzot PUCENU Kristapu. RWD – ātrākais PRIEDE Viesturs, kurš atzīst, ka “ātrums pietiek un dažviet ir par daudz. Dažviet bija diezgan bīstami [momenti].” Otrais CIMDIŅŠ Kristers, trešais IGAVEŅŠ Artūrs.
SS5 – AWD klasē milzu neveiksme DABIŅAM Raivo, aizķerot drošības prasības neievērojošu fotogrāfu un apstājoties lai pārliecinātos, vai viss kārtībā, ātrumposmā zaudētas vairāk kā 50 sekundes un attiecīgi arī iespēja cīnīties par uzvaru. “It’s game over” ir viss kas necenzējot sakāms pēc finiša. Uzvara ātrumposmā JALAK Mario, otrais MASPANS Rihards un trešais – Nikolay Gryazin. Bez DABIŅA, pirmais trijnieks pirms pēdējā ātrumposma – 1. GYLYS Arunas, 2. SIMSON Gabriel, 3. Nikolay Gryazin. FWD klasē JAUNZEMS turpina dominanci, pēc viņa finišā ĶINĒNS Toms un PUCENS Kristaps, kuriem visiem ātrumposma laikā radušās dažādas tehniskas problēmas un mehāniski bojājumi no, piemēram, betona stabiem PUCENA gadījumā. Pirms pēdējā ātrumposma pārliecinošā vadībā JAUNZEMS Martins, otrais PUCENS Kristaps un trešais ĶINĒNS Toms. Iepriekš trešajā vietā esošajam VIZULIM Uldim rallijs, diemžēl, beidzies līdz šim nenoskaidrotu apstākļu dēļ. Arī RWD klasē izmaiņas. Pirmais stabili turpina PRIEDE Viesturs, kurš atzīst, ka kļūdas ir bijušas, bet kopumā “It’s all good.” Otrais – LŪKINS Matīss, kuram līdz šim nebija izdevies aprast ar aizmugures piedziņas auto. Katrā no ātrumposmiem auto vismaz vienreiz bija skatījies nepareizajā virzienā, kā arī SS3 piedzīvota tehnikai liktenīga sadursme ar egli. Trešais TIKUMS Elmārs, kas ap 120km/h lielā ātrumā piedzīvojis sagriešanos, taču spējis turpināt ātrumposmu ar nelielu izbīli. “KUR PALIKUŠI CIMDIŅŠ AR IGAVEŅU??” jūs jautāsiet? Arturs no komentāra atsakās, taču redzams, ka kaut kas nav gājis kā vajag, no PRIEDES atpaliekot 13 sekundes. Kristeram, diemžēl, tāds pats liktenis kā DABIŅAM – aizķerts cilvēks un zaudēts milzu laiks. Šajā klasē pirms pēdējā ātrumposma TOP3 sekojošs – 1. PRIEDE Viesturs par 14 sekundēm ir priekšā 2. TIKUMAM Elmāram un 3. nu ir IGAVEŅŠ Artūrs.
SS6 – Power Stage. Šis ātrumposms ir īpašs ar to, ka TOP3 braucēji katrā no ieskaites klasēm tiek pie papildus kopvērtējuma punktiem. Skatīsimies kā šos punktus sadalīs Vasaras kausa dalībnieki. AWD klasē ātrumposmu (un visu posmu) uzvar lietuvietis GYLYS Arunas. Pēc ātrumposma Arunas komentē, ka esot bijis traks ātrumposms ar vairākiem “momentiem”. Otrais posmā un kopvērtējumā – SIMSON Gabriel, trešais arī gan ātrumposmā, gan kopvērtējumā – Nikolay Gryazin. DABIŅAM Raivo vēl viena neveiksme. Visticamāk, steidzoties pēc Power Stage punktiem, pēc tramplīna nespēja novaldīt auto un ietriecies kokos, ātrumposmu nefinišējot. Raivo atzīst pārējo konkurentu ātrumu un cer turpināt cīņu par uzvaru arī nākamajos posmos. FWD klasē – ātrumposma un kopvērtējuma uzvara stabilajam JAUNZEMAM Martinam. Otrs ātrākais laiks ātrumposmā un izcīnīta otrā vieta arī kopvērtējumā – ĶINĒNAM Tomam, kurš uz pēdējo ātrumposmu bija nolēmis izmainīt automašīnas regulējumus un tas esot bijis ļoti slikts lēmums, kas gandrīz rezultējies ar izstāšanos. Trešais ātrumposmā un papildus kopvērtējuma punktu iegūst Daniels Ungurs. Ar to kopvērtējumam gan nepietiek un par spīti lēcienam skatītāju virzienā un ilgam braucienam atpakaļ uz trases – trešā vieta kopvērtējumā PUCENAM Kristapam. RWD – drāma! No pilnīgi stabilas vadības klasē (26 sekundes pār 2. vietu pirms SS6), PRIEDE Viesturs, šķiet, zaudējis modrību un avarējis. Viestur – netici “Lēnāk brauksi, tālāk tiksi!” teicienam! Nākamreiz – gāzi grīdā un līdz galam! Attiecīgi Power Stage un kopvērtējuma uzvara TIKUMAM Elmāram, kas jau pirms šī ātrumposma bija nolēmis “Power Stage iet uz pilnu banku”. Tas atmaksājas un maksimālie čempionāta punkti Elmāram. Otrais ātrumposmā pat pēc diviem bīstamiem momentiem LŪKINS Matīss, taču ar to nepietiek, jo iepriekš piedzīvotā avārija atmetusi Matīsu uz 5. vietu kopvērtējumā. Otrā vieta kopvērtējumā – CIMDIŅAM Kristeram, kurš Powerstage finišēja kā trešais iegūstot vienu papildus punktu. Kristers gan atzīst, ka jāstrādā pie mašīnas regulēšanas, jo šis posms bijis mokpilns, kā arī atzīst Viestura ātrumu. Trešais kopvērtējumā IGAVEŅŠ Artūrs, kurš aizvadījis pirmo sacensību ar aizmugures auto un arī atzinīgi izsakās par konkurentu ātrumu.
Apsveicam visus Vasaras kausa 1. posma uzvarētājus, prieks, ka to bijis ļoti kupls skaits! Jau pirmajā posmā redzams, ka sagaidāmas ļoti sīvas cīņas visās ieskaites klasēs! Nākamais posms norisināsies no 20.05 līdz 24.05, pirms tā arī aizvadot “Shakedown”.
Apsveicam visus Vasaras kausa 1. posma uzvarētājus, prieks, ka to bijis ļoti kupls skaits! Jau pirmajā posmā redzams, ka sagaidāmas ļoti sīvas cīņas visās ieskaites klasēs! Nākamais posms norisināsies no 20.05 līdz 24.05, pirms tā arī aizvadot “Shakedown”.
Paldies visiem par dalību, izturību, cīņassparu. Gaidām no visiem video un foto materiālus, stāstus, atskaites un atsauksmes, lai kopīgi veidotu lielāku un labāku pasākumu!
PALDIES! TIEKAMIES TRASĒ!