RBR Vecpils review
1. jūnijs, 2023 pl. 20:05,
Nav komentāru
Vecpils putekļi nosēdušies, laiks ierastajam atskatam uz aizvadīto RBR.LV Virtuālā Rallija Kausa izcīņas posmu!
Kopumā četru ātrumposmu garajā rallijā startēja 77 dalībnieki, no kuriem 33 sasniedza finišu visos ātrumposmos. Pirmais un trešais ātrumposms izrādījās “strādājamais” ātrumposms, kur vissvarīgākais bija noturēties tieši uz ceļa. Šeit akmeņi, celmi un baļķi bija ļoti tuvu braucamajai daļai, kas jau pirmajā ātrumposmā no cīņas par kopvērtējuma punktiem izslēdza 16 dalībniekus. Savukārt otrais un ceturtais ātrumposms bija ļoti ātrs, gandrīz vai Somijas stilā. Jāpiemin arī, ka šis bija īsākas distances rallijs kā parasti, par ko dalībnieki saņēma mazāku kopvērtējuma punktu skaitu sakarā ar nolikumu. Kā dalībniekiem gājis klašu ietvaros - lasiet tālāk!
LRČ1 jeb R5/Rally2 automašīnu klasē visu goda pjedestālu noklāj jaunās Hyundai i20 N automašīnas, kuras, piedevām, rotāja Latvijas karogi. Lai arī pirmajos testos vairāki braucēji atzina, ka auto šķietami slīd vairāk kā citas, tomēr, atrodot īstos regulējumus, braucēji spējuši uzstādīt konkurētspējīgus rezultātus. Šoreiz ātrākais Gatis Gross, par 6 sekundēm atstājot aiz sevis Lauri Ermansonu, bet aiz viņiem trešais - Einārs Bērze. Jāpiemin, ka Ļoti ātri šajā rallijā bija gan mūsu pašmāju talants Ralfs Igaveņš, gan Gabriel Simson no Igaunijas, taču avārijas attiecīgi pirmajā un otrajā ātrumposmā liedza viņiem tikt pie ieskaites punktiem. Ralfs gan parūpējās par maksimālajiem PowerStage punktiem atgriežoties pēc SupeRally sistēmas.
LRČ2, jeb Production pilnpiedziņas klase. Kārtējo reizi pierādījies, ka Mitsubishi Lancer EVO ir labākais rallija auto pasaulē! Neticami, bet absolūti pirmās piecas vietas rallijā ieņem tieši Evo un tikai pēc tam, aiz tiem rindiņā, jau iepriekš pieminētās LRČ1 automašīnas. Te cīņa par visām pjedestāla vietām gāja visu rallija laiku un līdera pozīcijām mainoties pēc katra ātrumposma. Vēl pirms pēdējā ātrumposma līderis bija Atis Gromovs, Elmāru Tikumu apsteidzot par 0.11 sekundēm, taču pēdējā ātrumposmā vecmeistars Tikums parādīja, ka ir nopietns pretendents uz šīs sezonas kausu un “atnesa” Atim vairāk kā 7 sekundes. Attiecīgi trijnieks sekojošs: P1 Elmārs Tikums, P2 Atis Gromovs, P3 - visu ralliju stabili braucošais RBR.LV jaunpienācējs Edmunds Grostiņš.
LRČ3, jeb priekšpiedziņas (FWD) automašīnu klase. Šis braucējs bieži nav sastopams RBR platformā, taču, kad atbrauc - pārējiem ir jāuzmanās. Tas ir Ronalds Lūkins. Šosezon pirmo reizi piesēdās pie Citroen Xsara stūres un jau no pirmajiem kilometriem spēja uzstādīt konkurētspējīgus laikus. Ronalds savā klasē uzvarēja divus no četriem ātrumposmiem, finišā par 21 sekundi apsteidzot tuvāko sekotāju Kristianu Jakovļevu. Ronalds pēc finiša stāsta, ka pēdējā ātrumposmā jau sācis nedaudz stresot un ieskrējis kokā, taču pat ar cauru radiatoru spējis tikt līdz galam. Trešais klasē Kristaps Baķis, kas otrajā ātrumposmā piedzīvojis sagriešanos un braucienu caur mežiem, taču spēja sasniegt finišu. Pašreklāmas nolūkos jāpiemin arī šo Ronalda vecākais brālis Matīss Lūkins, kam pirmais ātrumposms beidzās 6. kilometrā pēc sadursmes ar akmeni iekšmalā, tālāk atsākot pēc SupeRally sistēmas un taupot riepas SS3, ieguva punktus PowerStage posmā.
LRČ4, jeb jautrākā un popularitāti ieguvusī aizmugures piedziņas (RWD) klase. Tur pjedestāls noklāts ar Bavārijā ražotiem auto, jeb dažādu paaudžu BMW M3 automašīnām. Visa rallija garumā šeit galvenā cīņa notika starp lietuvieti Valdas Dziaugys un vecmeistaru Viesturu Priedi. Pēc pirmā servisparka viņu starpā 6 sekundes Valdas par labu, bet Viesturs ir apņēmības pilns un vēlas kāpināt tempu, sakot, ka pats brauc par piesardzīgu. Trešajā ātrumposmā Viesturs savu solījumu tur un izvirzās vadībā par 5sekundēm. Diemžēl, šādu tempu noturēt neizdodas, seko sagriešanās un iesprūšana grāvī uz ilgāku laiku, vadību un rallija uzvaru izcīnot lietuviešu pilotam. Trešais vairāk kā 2 minūtes aiz līderiem - Valts Jansons, kam, spriežot pēc komentāriem, gājis jautri un bijusi nepieciešama pietura ātrumposma vidū. Iespējams, neticamās jaudas dēļ, vai, ieraugot Madara Policāna Volvo frēzējot ceļus. :)
Paldies par piedalīšanos, paldies par fanošanu un atbalstu. Priekšā vēl pieci posmi, nākamais jau pēc mēneša - Rallijs “Liepāja” jūnija beigās un jūlija sākumā, kas, starp citu, norisināsies divos etapos. Jaunākajai informācijai sekojiet RBR.LV
Uz tikšanos trasē!